Samtycke till behandling av dina personuppgifter

Genom att göra en beställning samtycker du till användningen av dina personuppgifter. Se integritetspolicyn här: Integritetspolicy

Leveransvillkor i korthet:

1. Produkter har 14 dagars fri returrätt. 14 dagar räknas från det att kunden fysiskt tar emot produkten. Köparen står för returfraktkostnaden.

2. Leveranstiden för produkter som finns i lager är 2 till 5 arbetsdagar. Om den beställda produkten undantagsvis är slut i lager, meddelas kunden omedelbart. Om kunden inte kan nås skickas beställningen utan de saknade produkterna.

3. Om fel produkt har levererats till konsumenten, eller produkten är defekt, ska konsumenten omedelbart meddela kundtjänsten för shaman.fi nätbutik antingen via e-post info(at)shaman.fi eller per telefon + 358 40 3699063 (vardagar kl. 09.00-18.00).

4. SHAMAN (shaman.fi) är inte ansvarig om leveransen av beställningen förhindras, försvåras eller försenas på grund av omständigheter utanför SHAMAN® (shaman.fi) kontroll, såsom krig, naturkatastrofer, export- eller importförbud , officiella beslut, avbrott i kollektivtrafiken eller annat från liknande verksamhet som komplicerar eller förhindrar driften av SHAMAN® (shaman.fi) nätbutik.

5. Köparen ansvarar för eventuella tullavgifter och andra landsspecifika avgifter.

Mer detaljerade leveransvillkor

1. Leveranstid

Leveranstiden för våra produkter för internationella beställningar är 5-10 arbetsdagar. Vi strävar alltid efter snabbast möjliga leverans. Vi kontaktar kunder så snart som möjligt via mail eller telefon om vi märker att leveranstiden tar längre tid än normalt. Om beställningen tar slut på produkter kommer kunden att meddelas. Om kunden inte kan nås under samma dag skickas beställningen utan de saknade produkterna.

2. Leveranssätt

- Leverans via Suomen Posti till Norden, EU-regionen och de baltiska länderna, försändelse i brevstorlek, med spårningspris 15,50 €

- Leverans via Suomen Posti till övriga länder, försändelse i brevstorlek, med spårningspris 30,00 €.

- Efter beställning får du en orderbekräftelse i din e-post. Du kommer att få ett nytt e-postmeddelande när försändelsen har ett spårningsnummer.

I leveranskostnaderna ingår porto och paketeringskostnader.

3. Villkor och betalningsmetoder

Betaltjänstleverantör

Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som leverantör av betalningsförmedlare och i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta leverantören av produkten.

Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

4. Returrätt och produktbyten

Produkterna har hela 14 dagars returrätt. Den returnerade produkten ska vara oanvänd och oförändrad.

Vi kommer att returnera pengarna till ditt konto inom ca 30 dagar efter att vi mottagit produkterna och kontoinformationen.

Returen ska meddelas i förväg via e-post till info(at)shaman.fi eller per telefon till +358 40 3699063. OBS! Att helt enkelt inte hämta försändelsen är inte en retur av försändelsen/avbokning av transaktionen. Du kommer att få separata instruktioner för produktretur.

Samma returrätt gäller för skadade produkter eller om du på annat sätt har fått en felaktig leverans. I så fall behöver du inte betala fraktkostnader.

Vi ber dig dock att ange i din anmälan:

Orsak till retur (om skadad eller felaktig produkt)

Abonnentidentifikationsinformation (namn / ordernummer)

Vill du bara returnera produkten och få tillbaka pengarna på kontot, eller vill du att vi skickar en liknande produkt för att ersätta den skadade eller felaktiga produkten (och återbetala eventuell mellanskillnad).

För att få tillbaka pengarna ber vi dig att uppge kontonumret.

4.2. Armbanden görs alltid efter den storlek som kunden anger. Om kunden behöver ändra måtten på armbandet istället för den storlek han deklarerat, betalar kunden fraktkostnaderna för returen och återsändningen. 

5. Klagomål

Vänligen skicka alla klagomål relaterade till beställningen eller leveransen inom sju (7) dagar efter mottagandet av beställningen till: info@shaman.fi eller ring +358 40 3699063.

6. Avbryta beställningen

Kunden kan ångra sin beställning om leveransen inte har skett inom skälig tid. Avbeställning av beställningen ska meddelas till info@shaman.fi eller genom att ringa +358 40 3699063. Vi brukar meddela våra kunder via mail eller telefon om leveranstiden avviker från normalt. SHAMAN® (shaman.fi) förbehåller sig rätten att avbryta beställningen och återföra pengarna till kundens konto.

7. Kontaktinformation

SHAMAN®

Företags-ID: 1557469-9

info@shaman.fi

telefon +358 40 3699063 (vardagar från 17:00 till 20:00)

Notera! Kundtjänst svarar på möten och tekniska frågor om näthandel.

Produktinformation ges inte via telefon, om du har några frågor om nätbutiksprodukter, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post.